Kväll

Heej!

Nu är har jag äntligen färgat håret igen, det var sån jobbig utväxt nu så jag orkade inte med det längre. Denna gången tog jag Black/Brown ocvh den hade jag sist också så jag hoppas det blir bra nu med.
Nu ska jag göra te och kolla på OC med syrran innan jag ska sova. Hade tänkt att lägga mig tidigt idag eftersom jag inte mår sådär jättebra. Måste ju orka upp imorgon, ska sova över hos älsklingen på kvällen och det kommer bli så mys. Var ju jättelängesen nu...

Snyggast...

..är Avril Lavignes kofta! Undra om man kan köpa någon liknande här i Sverige?


image498

Den bästa serien ever! Älskar OC<3

image499

Puss och Kram Lotta

Vårskor!

Heej!

Är det nogån mer än jag därute som knappt kan vänta tills man kan börja använda sina vårskor igen? Här kommer lite olika skor som jag tycker är fina i vår.


Wedins:

  

LaRedoute:

   

Din sko:

  


XOXO Lotta

Dagens...

Dagens finaste t-shirt tycker jag att Willa Holland har i ett avsnitt av OC. Den hade jag inte tackat nej till precis..

image485


image487

Puss och Kram Lotta

Torsdag

Hej hej!

Är hur trött som helst just nu, fick gå hem från skolan förrut för jag mådde så dåligt. Nu är det lite bättre iaf fast fryser som fan... Inte alls roligt, men nu ska jag inte klaga för mycket. Har jättemycket att plugga idag, franska, samhällskunskap och matte. Vi har franskaprov nästa vecka och jag fattar nästan ingenting. Hur ska jag veta vilken pronomenform som ska stå framför verbet liksom...?

Jag läste precis om att Britney Spears precis har behövt åka till sjukhuset igen, kan verkligen inte sluta att tycka synd om henne. Det måste ju vara jättesvårt att vara henne just nu med alla som är på en hela tiden. Det vet jag verkligen hur det känns när folk är och pressar en hela tiden. Jag undrar ibland vad som försigår i hennes huvud just nu..

image483

Nu ska jag nog kolla lite andra bloggar och bilddagboken. Sen blir det nog ett avsnitt av OC och efter det plugg. Tyvärr tror jag inte mamma kommer låta mig dansa idag men kanske kan åka dit och titta iaf:)

XOXO

You've gotta love someone more than yourself..

What if I wanted you here right now
Would you fall in the fire burn me down
If I wanted you here right now
Would you fall in the fire burn me down
If I wanted you here right now...

Flying alone I
Feel like I don't belong and I,
Can't tell right from the wrong, why,
Have I been here so long


"City of devils" - Yellowcard




Kramar

Dagens outfit

Dagens outfit finaste outfit får Rachel Bilson! Det här var verkligen jättesnyggt på henne och fint mixat. Ser vanligt ut men ändå fint=)

image482

XOXO Lotta


Gossip Girl!

Jag kollade precis på första avsnittet av Gossip Girl och jag älskar det! Det var ju verkligen hur bra som helst, jag älskar serier med rika människor som har massa problem. Ytlig som jag är men vad ska jag säga, That's me! Blake Lively, tjejen som spelar Serena är ju bara för snygg. Skulle göra nästan vad som helst för att få hennes hår.. Så den här serien var verkligen toppen för mig, inte för att den kommer kunna slå OC och One tree hill, men den har verkligt bra potential.
Någon annan som gillar serien lika mycket som jag?

image481

Kramar Lotta


Tisdag

Hej hej! Hann tyvärr inte blogga igår för jag kom hem så sent från dansen, så det får bli lite mer nu istället. Jag är verkligen hur trött som helst idag och vill bara sova. Fast tyvärr kan man ju inte göra det när man har massa läxor att göra..=( Nu när jag har pluggat klart det mesta ska det iaf bli en lugn kväll. Ingen dans idag så jag ska nog bara vara hemma eller kanske träffa Josefine.

Btw, såg någon Gossip Girl igår? Jag ska kolla på det nu ikväll, för mamma spelade in det igår. Jag tycker det verkar hur bra som helst. Jag har läst första boken också så man vet ju lite vad det kommer handla om:)

Nu blir det lite mer plugg och sedan middag. Ha det gött, Pussar Lotta

image480

Måndag kväll

Hej hej!
Kom nyss hem efter att ha haft en jazzlektion. Kul var det, men jag var så trött så det gick inte så jättebra tyvärr. Får helt enkelt göra bättre ifrån mig imorgon, då blir det först balett och sedan jazz=)

Här är den nya tröjan/klänningen jag köpte idag. Inte jättebra bild, jag vet, men det får duga. Kanske kan ta kort med den på någon dag...
image478


NU ska jag bara ta en smörgås och te och kolla lite på tv. Klockan 10 är det "Shark"=)
Ha det bra

Kramar Lotta


Heej

Så var det en ny vecka och jag är redan supertrött. Lite jobbigt måste jag säga.. Ganska tråkigt var det i skolan idag så jag och Michaela hoppade över sista lektionen och gick på stan lite istället. Fick köpt en ny tröjklänning:) Ska se om jag kan lägga in bild på den sen.

Nu ikväll blir det daaans:D Ska försöka skriva nåt inlägg ikväll när jag kommer hem.

Pussar Lotta


Dagens outfit

Hej hej! Sitter och kollar på Cold Case just nu, så det får bara bli ett kort inlägg i pausen. Dagens finaste outfit tycker jag att Ashley Tisdale har. Hon lyckas alltid se så snyggt glammig ut utan att vara för mycket. Helt i min stil!

image477

Pussar Lotta

Söndag!

Hej hej alla bloggare därute! Var ju skitlängesen jag skrev nu, så det är verkligen dags igen. Har inte hunnit blogga på ett tag nu för jag har haft så mycket i skolan. Det var superhärligt att vakna av att solen lyste in genom fönstret idag, jag har verkligen längtat efter vår och nu kanske den äntligen är på väg...=)

Idag har jag absolut inte gjort någonting, bara plockat undan lite i rummet och tagit det lugnt. igår var också riktigt slappdag, men jag känner att jag behövde det just denna helgen. Kollade klart på ONE TREE HILL säsong 4 igår. Den serien är ju bara föör bra! NU är det ju bara två veckor kvar till sportlovet! Kan knappt vänta, men det känns som att det nog kommer gå ganska fort.

Idag börjar dansen på Lazar igen och det ska bli så himla kul! Jag har inte dansat latin på över ett år nu och jag saknar det så fruktansvärt mycket. Hoppas att det kommer gå bra iaf, man e ju lite ringrostig. Denna veckan började dansen på Danshuset också. Testade en ny dans i år som heter Dance Hall. Det var riktigt kul, fast kanske inte riktigt min stil egentligen.

Nu ska jag laga mat som jag kan äta resten av veckan ungefär, för jag får alltid så bråttom innan danserna på vardagarna. Denna terminen blir det sju danslektioner i veckan:)

Är det någon mer än jag som är helt förälskad i One Tree Hill? :D

image476

Pussar Lotta

HISS eller DISS?

Jag blir inte klok på vad jag tycker om Rachel Bilsons kläder på den här bilden. Utan den långa jackan hade det nog funkat, men den förstör hela intrycket för mig. Vad tycker ni, Hiss eller Diss?

image475

Pussar Lotta


R.I.P

Hej hej! Ni har väl inte missat att skådespelaren Heath Ledger dog igår? Jag blev helt chockad när jag hörde det på radion imorse, trodde inte att det var han dom menade först. Men tyvärr var det ju så..Vet inte om dom har kommit på vad det var han dog av än, men jag läste att det kanske var av en överdos. Tråkigt med en kille som är så himla ung, han blev ju bara 28 år gammal. Och jag kan inte hjälpa att tycka synd om hans dotter som bara är 2 år gammal, så himla tråkigt att det blir så ibland. Hoppas att han är på ett bättre ställe nu iaf.

R.IP Heath<3

image474

Vill ni läsa mer om vad som hänt honom kan ni gå in på den här hemsidan.
http://starlounge.msn.se/article.cfm?objectid=17412

Pussar Lotta

Dagens Outfit!

Snyggast idag tycker jag helt klart att Haylie Duff är. Det är superfint när hon bryter av det svarta med ett par gula skor. Btw, har någon sett hennes och Hilary Duffs nya film Material Girls?? Min syrra fick den i julklapp och jag tycker den är så rolig. Himla typisk tjejfilm, men vad är det för fel med det egentligen?

image473

Nu blir det att fortsätta plugga. Har civics-prov imorgon och jag kan väl inte påstå att jag kan så där jättemycket av det:P Mickis ska sova över här inatt igen och det blir myyys!

Pussar Lotta

"You & me" - Lifehouse

What day is it? And in what month?
This clock never seemed so alive
I can't keep up and I can't back down
I've been losing so much time

Cause it's you and me and all of the people with nothing to do
Nothing to lose
And it's you and me and all of the people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you

All of the things that I want to say just aren't coming out right
I'm tripping on words
You've got my head spinning
I don't know where to go from here

Cause it's you and me and all of the people with nothing to do
Nothing to prove
And it's you and me and all of the people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you

There's something about you now
I can't quite figure out
Everything she does is beautiful
Everything she does is right

Cause it's you and me and all of the people with nothing to do
Nothing to lose
And it's you and me and all of the people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you
and me and all of the people with nothing to do
Nothing to prove
And it's you and me and all of the people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you

What day is it?
And in what month?
This clock never seemed so alive



Pussar Lotta

Dagens outfit

Hej hej! Det var ju superlängesen jag bloggade nu så det är väl dags igen. Har haft ganska fullt upp ända sedan jag kom hem från Teneriffa, men kul var det där ialla fall. Tyvärr blev jag inte så brun som jag hade hoppats på men lite färg blev det åtminstone. Nu ska jag och Michaela fortsätta plugga och sedan blir det lite mer plugg hemma hos Julia.

Dagens låt: "Heartbeats"- Jose Gonzalez

Här kommer en bild på dagens outfit. Finast idag tycker jag att Ashlee Simpson är, väldigt snyggt och lagom att ha till vardags. Och kan man ha en snyggare pojkvän eller?;)

image472

Pussar Lotta

Teneriffa!

Nu åker jag till Teneriffa:D See ya om en vecka, Pussar Lotta

Bild från Frankrike i somras:) Vill tillbaka dit..
image471

Dagens outfit!

Heej!

Egentligen är det ju lite för tidigt för att lägga upp dagens outfit men eftersom jag inte kommer ha en dator på en vecka så lägger jag lika gärna upp den nu:)

Visst för att det är kul med vinter och snö men jag börjar ändå längta till varmare tider. Och hur söt är inte Hayden Panettiere i denna söta sommarklänning? På en skala av 1-10 får hon en klar 9:a iaf. Vet inte om jag gillar skorna så mycket men det är det enda dåliga.

image470

Puss Lotta

Lördag natt

Hej hej! Sitter just nu och gör absolut ingenting. Vi ska ju åka till flygplatsen redan klockan 5 och då känner jag inte för att somna innan, blir bara ännu jobbigare om man bara får sova typ 2 timmar.. Ikväll var jag hos Hanna och Erica var också där. Det var skoj för det var ganska längesen jag träffade båda två, blir ju inte att man har tid att träffa alla länge. När jag sedan kom hem från Hanna satt jag bara och kollade på massa avsnitt av Happy days med Sarah. Tycker att den serien är rolig även fast den är så himla gammal:) Just nu håller mamma på att steka pannkakor och sedan ska vi nog kolla på ett Gilmore Girls avsnitt innan vi fixar det allra sista. Allt för att hålla sig vaken...=P

"Because of you" - Ne-Yo

Pussar till alla er andra natttmänniskor därute som orkar läsa min blogg<3

P.S Det snöade förrut så nu ligger det värsta tjocka lagret på marken:D

Would you lie with me and just forget the world?

"Chasing cars" - Snow Patrol <3

We'll do it all
Everything
On our own

We don't need
Anything
Or anyone

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me and just forget the world?

I don't quite know
How to say
How I feel

Those three words
Are said too much
They're not enough

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me and just forget the world?

Forget what we're told
Before we get too old
Show me a garden that's bursting into life

Let's waste time
Chasing cars
Around our heads

I need your grace
To remind me
To find my own

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me and just forget the world?

Forget what we're told
Before we get too old
Show me a garden that's bursting into life

All that I am
All that I ever was
Is here in your perfect eyes, they're all I can see

I don't know where
Confused about how as well
Just know that these things will never change for us at all

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me and just forget the world?

M-K <3

Jag tycker verkligen att Mary-Kates stil har blivit mycket bättre igen. Ett tag såg hon väldigt trashig ut men nu är det mycket mer smakfullt, fast ändå med hennes lite fräcka stil. Gillar verkligen när man kan kombinera massa olika stilar! Här kommer tre outfits med M-K som jag verkligen gillar.

image467


image468

image469

Pussar Lotta

Kväll<3

Heej!

Skriver bara ett kort inlägg innan jag måste springa till Hanna. Är redan supersen... Ikväll blir det bara mys och sedan ska jag hem och fixa det sista med packningen. Imorgon blir det Teneriffa och SOOOL:D

image466


Ful bild men vem orkar bry sig.. See ya sötnosar:)

Kramizar


Dagens..

Låt: "Lips of an angel" - Hinder

Bästa: Träffa Hanna sedan och Erica sedan:)

Outfit: Hilary Duff!

image464

Pussar Lotta


Lördag

Hej hej! Sitter just nu och äter lördagsgodis medans jag lägger in ny musik på mp3:n. Kände att jag behövde nytt nu när vi ska åka på semester, för det enda jag gör är typ att ligga på stranden och lyssna på musik. Ikväll ska jag träffa Hanna och packa det allra sista. Det ska bli skönt att bli lite brun nu såhär mitt i vintern, så jag hoppas verkligen på bra väder!

Nu har jag väl inte så mycket mer att skriva för tillfället. Lägger in en dagens outfit bild sen:)

Pussar Lotta

Paljetter!

Det som verkar vara största hiten i vinter är definitivt paljetter. Paljetter på allt från klänningar till toppar och väskor. Jag har inte hakat på trenden än och vet faktiskt inte om jag kommer göra det heller. Känns som att man inte kommer få tillfälle att använda det och det är ju inte direkt det mest praktiska. Men visst är det fint?:)

Här kommer lite fina bilder på kändisar i paljettklänningar:)

image461
image462
image463

Pussar Lotta

4/1-08

Hej hej!

Himla seg dag idag måste jag säga, jag och Michaela vaknade inte förrän lite efter tolv och sen satt vi bara vid datan ända tills hon åkte hem typ. Mysigt var det iaf att träffa henne igen, blir ju inte igen på en hel vecka nu. Nu ska vi alldeles strax åka till Samuel och Ingrid:) Ska bli så roligt att träffa dom igen, var ju typ en vecka sen nu och Samuel är ju bara fööör söt. Nu kan han nästan gå själv också:)

Bild på mig och Samuel från i somras<3 Vill tillbaka dit..

image460 

Hörs sen, Pussar Lotta

Dagens outfit..

..har Nicky Hilton. Jag tycker inte det är jätteofta man ser något med henne men här var hon bara för fin så jag bara måste ta med henne. Älskar hennes väldigt casual outfit, den är fin men absolut inte för mycket.
Psst! Kolla in hennes supersöta Chanel skor:)

image459

Kramiz

Dagens..

Låt: "Hum Hallelujah" - Fall Out Boy

Bästa: Lite snö på marken<3:)

Outfit: Har Kate Moss. Bra att pälsa på sig lite nu när det är kallt ute och hur gör man det bättre än att ta på sig en varm och snygg jacka som Kate? Älskar sjalen också...

 image458

Puss och Kram

Torsdag!

Hej hej! Så var det torsdag, nu är ju veckan snart slut! Kan knappt fatta hur fort tiden går, på onsdag börjar ju skolan igen... I natt sov Michaela över hos mig, det var mysigt men jag e rätt så trött nu, somnade typ vid 4 (inte för att det är något ovanligt på loven egentligen..) Förrut idag så var vi ute och gick i det fina vädret och jag visade henne runt i Öjersjö. Det har snöat lite inatt också så det var väldigt mysigt. Kallt som bara den men det får man ju ta. NU ikväll ska vi träffa några kompisar från skolan och bowla med dom, sedan ska vi hem hit igen och slappa. Det är ju trots allt det vi gör bäst;)

Nu ska jag platta luggen lite och byta om och sedan ska vi bara äta innan vi ger oss av:)

Ha det bra, Pussar Lotta

Dagens outfit!

Dagens finaste idag är Miley Cyrus, älskar svarta skinnjackor:)

image457

Puss o kram

Onsdag!

Hej hej! Är nu jättemätt för jag har suttit och ätit massa pizza med Michaela..:) Var i stan förrut och träffade Julia från rudebecks, mysigt var det för det var ju flera månader sen nu.. Efter det träffade jag syrran och Michis i stan. Köpte ett svart linne bara från H&M. Hade tänkt att köpa mer från rean men det är ju helt utplockat nu.. Ikväll blir det bara mys och kolla på Heroes. Dubbelavsnitt ikväll:)

Nu ska vi fortsätta o slappa vid datan och om 20 minuter blir det tv:n. 
 
Dagens låt: "Discovering the waterfront" - Silverstein

Ha det bäst, Pussar Lotta

<3

Dagens bästa låtar är "Speeding cars" och "Hide and Seek" med Imogen Heap. Dom låtarna är bara för fina. Dom är ganska sorgliga men ändå på ett bra sätt, kan inte ens beskriva vilken känsla dom ger mig. Någon som gillar dom lika mycket som jag?

image456

Nu ska jag gå och byta om och sen känner jag för att kolla på antingen säsong 1 av OC eller kanske sista avsnittet på säsong 3. Känner för att gråta lite idag...

Pussar


Nyårs-outfit, lite sent...

Hej! Vet att detta kommer lite sent, men jag tänkte ändå lägga upp en bild på klänningen jag hade på mig igår. Jag måste tipsa alla om att det inte alls är bra att köpa klänning till nyår på nyårsafton:P Ska aldrig någonsin göra det igen, det var helt utplockat och jag fick bara panik för att jag inte skulle hitta något. Till slut så hittade jag den här klänningen på H&M, och det var tur det. Fast tyvärr så var den alldeles för lång för mig så det första vi gjorde när vi kom hem var att sy upp den, men det blev ju bra ändå. Nog tjatat om detta här kommer bilderna, har tyvärr inte några där jag har den på mig..


 

Pussar Lotta

Dagens outfit!

Hejsan! Kom precis hem från affären, har varit och handlat mat med mamma. Kanske inte överdrivet kul men jag kände att jag behövde komma ut lite och inte bara sitta hemma o slappa hela dagen. Det blir ju alltid så första dagen på året, håller ni inte med mig?

Vet inte riktigt vad jag ska göra ikväll. Antingen så kommer Sofia hit eller så blir det bara slappa med syrran.
Här kommer en bild på dagens outfit!

Miley cyrus!
Vill så gärna ha en liknande t-shirt som hon har på sig här, den är ju bara för söt..

image452 
 

Kramar

Happy new year!

Gott nytt år alla därute!
Kan knappt fatta att det redan är 2008, vad hände med 2007 egentligen? Det försvann lika fort som det kom. Trots allt så var det ett ganska bra år, vissa delar av det iaf. Vi åkte till Idre med klassen och det var hur mysigt som helst, jag fick en superfin pojkvän som jag aldrig kommer glömma, vi hade våran avslutningsbal och en vecka senare gick jag ur nian, ganska tråkig sommar men sen började jag på IHGR och fick så himla många söta kompisar. Just det ja, glömde av att skriva att jag flyttade i slutet av sommaren också.. Så tänker man efter kanske året kunde varit sämre, men det har ju både sina upp- och nedgångar. Men där fick ni iaf en kort summering av mitt 2007. Får se om 2008 kan bli ännu bättre kanske...?

Igår firade jag nyår med Älsklingsjosse och några kompisar i hennes klass, plus massa andra kompisar till dom. Först så kom vi dit extra tidigt så vi skulle hinna laga maten innan. Det blev hur mycket som helst och vi hade världens godaste efterrätt. Sedan på kvällen hade vi bara mys med singstar och lite champagne på tolvslaget. Det var en supermysig kväll.

Nu ska jag gå ner och äta frukost snart. Har inte gjort det än fast jag vaknade i och för sig bara för en halvtimme sen...

Ha en bra dag alla bloggare därute och ett gott nytt år!